Kärringar förstör

Den här kvällen kommer inte bli händelserik kan jag lova. Alla tre barnen sover, sedan halv 7! Det känns som en evighet sen, och ännu längre känns det tills jag ska gå och sova...
Ni kanske tänker att det borde vara skönt och bara slappa för mig då? Men så är det inte, jimmy åkte precis iväg, barnen sover (som jag sa) och tv boxern är paj. VAD ska jag göra kl 10 sen när jag egentligen skulle se big brother?! åååh....

Kan ju berätta lite om min dag i brist på annat. Vi skulle ner och fixa föräldrapenningspapper idag. Hela familjen drog ner och terroriserade försäkringskassan. Det gick bra, och barnen skötte sig ypperligt. Sen bar det iväg till mc donalds. Skulle mata Livia för hon kunde minsann inte vänta dom 10 minuterna det tar att gå hem.
Ja då blev det liv på Elina för hon ville äta, och de "nu på en gång, jag är hungrig nu!" Men det skulle vi inte. Så det blev ett himla liv och hon skrek och tjöt precis som när hon var 3 år. Hon är 5 nu. Kanske 6 års trots som börjar komma, vad jag har hört ska den vara värst?

Alla fall, hon skrek och slutade inte illvråla förens vi var hemma. Herregud vad folk glor när ens barn är arga. Ser ut på dom som om dom aldrig sett ett argt barn innan, och som man själv är ett monster som bara ignorerar barnet som skriker. Men vad ska man göra? det går inte prata med henne, då blir det värre. Man får helt enkelt bara gå då följer hon efter.. men givetvis skrikandes...

Ogillar skarpt människor och med människor menar jag gamla tanter och gubbar som ska förstöra för än när man försöker vara lite hård. Dom kommer fram o säger saker som " nämen ge flickan lite godis, hon är ju ledsen" whaat?! Godis? På en onsdag? För att mitt barn är argt och inte får som hon vill?! Dummaste jag hört. Många mer saker som folk har sagt till både Elina och mig när hon haft sina utbrott. Nu låter det som hon har det ofta. Men det hade hon också förr, inte lika mycket längre..

Vad ska man göra med sina barn när dom är fruktansvärt arga och bara tjuter för att få sin vilja igenom om man nu inte ska ignorera dom? Tala om det för mig någon, snälla! Så jag får slut på de här raseriutbrotten som får hela Västervik att glo på en som om dom tittade på cirkus.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vad gör man..? som tur är har jag sluppit det med nova (peppar peppar) men det kommer väl...



Vi har en bärsele som är upp till 20 kg, Manduca heter den. Det är höftbälte på som avlastar ryggen, inte som typ babybjörns som bara hänger på axlarna. Man kan inte ha barnet framåt däremot, men på ryggen som i en ryggsäck. Googla den :)

2011-05-25 @ 21:43:53
URL: http://ludiicrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0