Prickiga korvbarn

I morse när vi vaknade så hade lillstumpan Livia fått vattkoppor. Hennes var blåsor direkt när dom kom, men dom är inte så många. Några stycken i ansiktet, några på armar,ben och mage. Ryggen också.. haha ja det är väl ett par men inte så stora. Hon störs ännu inte av dom, men det lär komma snart.

Nyss ringde dom ifrån dagis och talade om för mig att jag hade en "stor kopp-tjej" att hämta. Elina hade under dagen utvecklat ungefär lika många som Livia.

Så, nu sitter jag här hemma med två prickigkorv-ungar! Elina ska få äran att spela lite roliga spel på min data. Vilket hon aldrig får annars, eftersom Nellie har en förmåga att förstöra allt hon rör vid. Och om Elina får sitta och spela så vill ju givetvis Nellie också spela.

Okey, nu lät jag väldigt elak kände jag haha. Men Nellie är inte den typen som är försiktig med saker. Skulle det gå fel och hon blir arg på spelet så kan hon lätt drämma till datan så den flyger ner i golvet och vips så har jag ingen data längre.. ja, ni förstår!

Så nu ska vi sitta inne och mysa och spela spel och kanske baka nåt? Istället för att gå ut i det fin fina vädret. Men vem har klagat på lite gos och hembakat, inte jag alla fall!




Kommentarer
Postat av: minna

hur blir det på lördag nu när barnen är sjuka?

2011-05-26 @ 14:56:25
URL: http://minnakaxelsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag börjar nästan tro att jag klarat mig..borde bryta ut inom några dagar annars. Hoppas innerligt att jag klarat mig. :)

2011-05-26 @ 22:42:11
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0