Maginfluensa och pannkakor

Oj oj, nu var det ett tag sen jag skrev. Jag har nämnligen försökt återhämta mig från alla dess sjukdommar som
Elina släpar hem från dagis.
Denna gången stod maginfluensa på menyn! kul? NEEE, verkligen INTE! Så äckligt och vedervärdigt jobbigt!
BLÄ

Först var det stackars Elina som för första gången i sitt liv åkte på smittan (tur för henne, hon klarade sig i hela 4 år!) Efter några timmar insjunknade även jag och låg hulkandes över toaletten. Och så ytterligare några timmar
var det Jimmys tur! Stackars oss. 
Men en som klarade sig var Nellie! Din lilla lyckost, men de var ju tur det. Hennes kaskad spyor hade inte gått att hejda eller prickas i en hink. Den biten får hon ta när hon blivit lite större och kan hantera denna jobbiga sjukdom....

Just nu sitter jag och tänker på mat. Ja, mat, klockan är lite över 9 på kvällen och jag är VRÅLHUNGRIG!
Bara tanken av torra äckliga mackor får mig att vilja kräkas igen. Ne, jag vill ha pannkakor.
SÅ sugen på det, har ju inte haft någon direkt matlust på två dagar. Och nu hör jag nästan hur den lille i magen skriker efter maaat. Jaa, det kan ju vara så att det är min mage som kurrar också..

Så nu när mina små troll har somnat så ska jag sätta mig framför Efterlyst och i pausen blir det nog att fixa lite pannkakor i alla fall;)


Kommentarer
Postat av: Amy-mamma till Oliwer & Elliot

Vi har också åkt på den skiten! Fy tusan vad äckligt och extremt jobbigt det är! Tror jag har kört 25 maskiner tvätt! URK!

2010-03-10 @ 22:11:04
URL: http://olimy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0