vilken fråga!

God förmiddag på er alla ni som läser detta!

Förut, när jag hade ammat Nellie inför hennes förmiddags-tupplur, så gick jag ut till Jimmy som stod och hängde lite tvätt. Elina satt och åt äppel-päppel (som hon skrek argt förut, JAG VILL HA ÄPPEL-PÄÄÄÄPPEEEEL!!!)
Jag kramade om honom och Elina tittade så mycket på oss och log. Då sa jag rent spontant,
"mamma älskar pappa"
och så  log jag lite.Då gick det någon sekund eller två,
" tyck, tycker du om mig da?" 
Säger hon då!! Och det högg i mitt hjärta,
"KLART jag tycker om dig gumman, mamma ÄLSKAR dig. Mest av allt i hela världen!"
" mm, jag älskar dig hela världen osså!"
Ååh, min gullis. Tro inte att jag inte brukar säga att jag älskar henne nu, haha. För det får hon nog höra hundra-femtio gånger per dag. Min förut så kallade lill-tjej börjar bli så stoor, det är inte längre hon som är den lilla, nu är det Nellie som är lill-tjejen och Elina stor-tjejen, eller lill-bruden;) Vart försvinner all tid? Nu när man har en till liten pluttis så går ju tiden ännu, ännu fortare. Gäller att ta vara på den ordentligt.


Elina ligger på sin

"Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!"


Kommentarer
Postat av: Emma

Aaawww..jag kan verkligen höra henne i huvudet EXAKT hur hon sa på sättet du skriver. Gullhönan. Säg att Emma älskar henne mest i hela världen med! ;D Undrar vad hon säger då..HAHA! Och vilken fin "dikt" där..verkligen helt rätt. Och vad är det för jävla filter du har som gör att du måste acceptera mina jävla kommentarer först, vad faan, jag ser ju inte om dom kommit fram som dom ska nu ju! :p haha!!

2009-05-13 @ 11:35:31
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0