TACK (gud?)

Kan summera denna dag som UNDERBAR!
Vi har haft fullt upp hela dagen, som jag älskar! Det värsta jag vet är när dagen går och man känner att man inte gjort ett skit, varken med barn eller med hemmet. Men idag, har vi hittat på massvis med skojj!

Först gick Jimmy ut med barnen till parken, dom lekte ett bra tag. Sen åkte Jimmy och flickorna med Johan och sofie till kvantum och fikade och mös. Sen kom dom tillbaka och då stod jag i högsta hugg och gjorde chokladbollar, gott.
Sen tog vi chokladbollarna och satte barnen i dubbelvagnen. Nu bar det iväg mot farmor Liljana!
Där satte vi oss för att fika i lekparken, mycket trevligt. Elina lekte med barnen och Nellie inspekterade gräsmattan. 
Efter en stund kände vi att håren började resa sig på både armar och ben, mörka moln hade smygit sig på oss! (FY)
Det blev kyligt.. Och det var lika bra att ge sig iväg hemåt och börja med maten innan regnet hann ikapp oss!

Sagt och gjort, Jimmy började med maten. Potatismos och bacon. Tack för maten!

Medans Jimmy och Nellie lagade mat var Elina och jag ute och sprang! Haha, vi låg på gräsmattan och hade lite gymnastik. Folket här på midgård måste trott att vi (framför allt JAG) Var helt bäng! Vi lade oss ner och blåste bort sån där fjun ni vet från vissna maskrosor? När dom blivit alldeles gråa och det bara yr dun ifrån dom! Dom liknar gamla tanter och gubbar, med sitt gråa håriga rufs!;)
Efter det lade vi oss ner på rygg och sträckte benen bakåt mot huvudet så mycket vi kunde så vi nästan tippade över mot bakåt kullerbytta! Elina vann, för hon var vigast! Och vi gapskrattade heela tiden!:D

Sen gick vi och åkte lite rutschkana och sen öste regnet ner på oss! Då sprang vi som tokar och försökte fånga vattendroppar på tungan! Sen gick vi in för att äta, gott med mat efter ett långt gympapass;)
Men de slutar inte där ni! NEJ NEJ, efter maten var det dags för Mamma Ida att diska. Sen gjorde jag iordning ca 50 vattenballonger, klädde på barnen och gick ut! Där ute kastade vi ballongerna och hade skit skoj! vi försökte träffa lyktstolpen, men det gick inte såå bra. Och Nellie satt nöjt i sin vagn och kollade på oss tokstollar när vi sprang omkring som två yrande höns. Sen gick vi in, och då blev det kvällsmat+sova!



Dagen hade inte kunnat sluta bättre, en toppen dag/kväll! <3

Jag måste bara tacka han "där uppe" eller vem det nu är som bestämmer över oss på jorden. TACK, för att jag
fick en sådan fin familj med sådana fina flickor!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0