terrorister och bränder

Jag är en funderare, har jag nämnt det? Om inte så ska jag berätta för er att jag tänker väldigt, VÄLDIGT mycket på saker och ting. Som man inte ska tänka på. Men mina nojjor tar i bland över.

Tankarna kommer oftast på natten, när jag försöker sova.
Första tankarna som ploppar upp är att det ska hända mina barn något. Mitt och Jimmys sovrum ligger brevid hallen här inne ligger också Nellie och sover men Elinas rum är i köket ligger liksom lite avskilt.

SÅ jag tänker att det börjar brinna
i köket och sprider sig till Elinas rum. Vad skulle man kunna göra då? Jo, fort som fan tar man en massa filtar, springer in o ställer sig i duschen MED filtarna runt om hela sig själv, och dränker sig och filtarna med vatten. Sen springer man RAKT IGENOM ELDEN! Och där, där står Elina och är hyperhysterisk och rädd, men som tur är så har hon inte börjat brinna. Och jag räddar henne och krossar hennes fönster och hoppar ut där ifrån med Elina i famnen. JAG vet att de är sjukt, men jag måste tänka på olika scenarior för att jag ska veta hur jag ska agra när olyckan väl är inne, om den nu någonsin skulle inträffa så att säga. Det var ett exempel av hundra sådana olyckor jag brukar sätta mig in i.

De andra tankarna är med krigstankar.
Jag brukar se en siså där 50 stridsflygplan framför mig (och varje gång jag hör ett flygplan PÅ RIKTIGT UTE, så får jag panik och tänker, nu är vår sista stund kommen) som kommer mot våra lägenheter där vi bor. Och så hör man hur dom börjar bomba och folk skriker och har sig. Jag springer och tar mina barn och flyr. Men oftast brukar vi gömma oss o klädkammaren?! Ja, fråga mig inte varför. Men här kommer också hitler med in i bilden. Antar att jag tänker att vi ska gömma oss så att inte ss soldaterna hittar oss. (som dom då gjorde med judarna, letade överallt och då var man ju tvungen att gömma sig). Men vad hjälper det om dom bombar ner vårt hur istället? Nja, inte så mycket. Men är olyckan väl inne får man väl chansa? I guess...

Ush, gillar inte denna paranoia som jag har. Dessa två beskrivningar är inte bara tankar, utan också mardrömmar.
Jag drömmer ofta om att dessa saker inträffar. Och då är det läskigt vill jag lova!


PARANO-IDA


Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHA! Vi är så lika..jag tänker också sådär mycket på saker och ting. Eller ja, kanske inte riktigt lika mycket som du. (HAHA) Men det där med planen..tänker alltid på terrorister när jag hör ett..och du skulle vart med igår..när vi som jag skrev i min blogg försökte ta oss hem från Nacka. Så var vi "fast" i en bilkö inne i en tunnel..och så hör man ett ljud, det mullrar som FAAN och jag tänker OCH SÄGER i panik; VAD ÄR DET DÄR?? tittar hysteriskt på Johan som lugnt tittar i backspegeln och en sekund efter kommer en motorcykel i världens fart och bara susar förbi alla bilar. Fy faan, jag var helt övertygad om att det var en jordbävning eller att tunneln höll på å rasa och att vi skulle dö i den där jävla tunneln. HAHA..tänker så jämt när vi åker i en tunnel med (finns ju inte så många sådana i viken, hahaha) att den ska rasa igen på båda sidor så man inte tar sej ut..typ som i den där filmen vad den nu heter och så blir det översvämning..HAHAHA! ;D

2009-05-15 @ 19:28:06
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0