svärmor låg på soffan!

Har ju som sagt berättat att jag är mörkrädd. Och Jimmy är ju i linköping hos en kompis.
Så inatt klockan fyra kommer Jimmys mamma för att sova hos mig. snäll va? ;)

Hon skulle ju såklart ha sovit brevid mig, eftersom vi har en dubbelsäng.
Men eftersom jag inte gillar att sova själv så tyckte jag det kändes bäst att lägga Elina och Nellie brevid mig i sängen, och OJ vad mysigt och tryggt det kändes! Var inte ett dugg rädd, tänkte nästan ringa till henne på jobbet (hon jobbade natt och slutade vid halv fyra hugget) och säga att hon inte behövde komma. Men jag orkade inte.

Alla fall, när hon kommer in för att lägga sig så märker hon att det är ganska så fullt, då traskade hon in i vardagsrummet i stället och lade sig i soffan med täcke och kudde. (STACKARE, haha)

Nellie hade lite ont i magen igår kväll, så när Rebecka var här fick vi bli störda ungefär 50 gånger under kvällen, av att Nellie vaknade och grät och ville bli ompysslad så hon kunde somna om. Rebecka gick ca klockan 12 och då lade jag mig för att amma Nellie lite. Jag fick ligga brevid henne och massera hennes lilla mage och stryka hennes panna, hennes hår och åter magen. Till slut somnade hon, och sov ungefär 1 timma, djupt. Sen var det full rulle igen och jag fick börja om hela preceduren, så runt halv 2 sov hon djupt igen. Då kunde jag också slå mig till ro, för att sedan bli väckt halv 7 och LEKA! JIPPI

Men otroligt nog var jag pigg, piggare än någonsin. Så jag traskade upp och satte Nellie på golvet med en filt och lite leksaker. Jag väckte svärmor så hon kunde lägga sig i vår säng brevid Elina och så satte jag på teven.
Vet ni vad vi kollade på? Och som både Nellie och jag var helt farcinerade av?
"LAZY TOWN" Hahaha.... Ett barnprogram som inte är tecknat. Det handlar om en liten flicka som har knallrosa hår och är lite atletisk av sig. Hennes kompis heter SPORTAKUS haha... Och dom sjunger o dansar och håller på. Kul va?

Efter en stund kom Elina trött ut för att kolla vad det var frågan om. (Jag satt och sjöng med i låtarna, JA jag har sett programmet förut med Elina). Nellie vart dödsglad och dom började leka! Mysig morgon, eller hur? =)


Mina trollizar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0