Mina barn, kom tillbaka!

Barnens farmor bestämde sig för att gå till mc donalds med barnen. Det tyckte Elina skulle bli jätte kul, och har tjatat mest hela morgonen:

- Ska vi gåå nuu? Kan vi inte gåå nuu? Hallå?? Jag vill gåå nuu....

Dom gick runt 11 och kommer runt 2. Känns konstigt men ändå skönt att få vara ifred en stund, bara vara liksom.
Gör saker som man ALDRIG skulle göra om barnen var hemma.
Vet ni vad jag gör nu till exempel?
Sitter och äter chips, och dricker läsk! Det fick bli min frukost idag, och det skulle jag ju aldrig göra om dom såg det.
Nyttigt va?

Mitt nyttiga liv går ganska bra, förutom på helgen då. Men man måste ju få unna sig lite på helgen tycker jag, tycker inte ni?

Jag undrar hur mina älskade barn har det, hoppas dom har roligt!
Jag blir lite nervös när någon (till och med Jimmy) ska ta med minstingen, Nellie ut. Jag är ju inte med, jag ser inte vad som händer, jag kan inte bestämma. Det är jobbigt.
Nu kanske ni undrar varför jag inte känner så med Elina, men de är för att jag VET att hon älskar att vara med sin farmor och att hon mer än gärna är med henne och så är ju hon trots allt 3 år och vet att mamma vänta på henne hemma. Men Nellie är så liten, så pytte pytte liten. Hon är ju min lilla bebis. Tänk om hon tror att jag övergivit henne?
Jag vill inte acceptera att hon blir stor och inte bara behöver mig.
För det är ju så när dom är som minst, det är ju bara mamman som gäller. Nästan alla fall. Med amningen och allt vad det innebär.


Nej nu måste jag sluta prata om det här, annars saknar jag dom för mycket trots att jag var med dom för ca 1 timma sedan. Det är bra för barnen att dom lär sig att man kan lite på andra vuxna också. Slut diskuterat om det, jag träffar dom ju snart alla fall! bara två timmar kvar.. åh vad länge..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0