längtar efter ett tredje barn!!!

JAA! Gud vad jag längtar..... Det är SÅ mysigt.

Missförstå mig inte, jag är nöjd med dom söta flickorna jag har, men det är känslorna jag försöker förklara att jag vill ha, IGEN!

Jag tänker tillbaka på mina förlossningar (mest på den sista, för det gick så himla bra + att jag minns mer ifrån den).
Det går inte beskriva med ord vilken kick man får av att föda ett barn, sitt eget älskade lilla barn!

När dagen kommer och man vet att man ska föda, Och man vet att det inte finns någon återvändo, då blir man en aning rädd. Åtminstonde om man fött barn innan, och allra helst om det var en mardrömsförlossning, som min!

Jag var rädd när jag skulle föda Nellie, jätte rädd.
Men när tiden gick och dom plötsligt sa att jag fick krysta, då blev jag så glad så jag började gråta!
Jag hade väntat på att få krysta ett bra tag, men jag fick inte för att jag inte var öppen helt.

Känslan av att få hjälpa mitt barn komma ut i världen är helt fantastisk! Och så glad som jag var när dom sa åt mig att krysta har jag nog aldrig varit. 4 minuter efter kom hon ut, och upp på mitt bröst. Jag skakade och darrade som om det vore 40 minusgrader i rummet. Men i själva verket var jag skit svettig och det måste minst varit 40 + i rummet!
Det var en adrenalin kick som aldrig slutade verka!

Åh tiden går så fort, tiden på förlossningen, tiden på BB. SÅ alla ni som SKA föda, ta vara på tiden både på förlossningen och BB, NJUT! Så mycket det bara går för när du väl är hemma och har vant dig vid mammarollen och allt vad det innebär. Så kommer du med all säkerhet sakna ALLT som är förbi! Och det som är förbi går det inte komma tillbaka till, så njut medans du kan!

Jag längtar efter just den känslan, som man har när man får upp sitt barn på bröstet, och kan granska dess utseende i timmar. Jag längtar efter den spännande känslan man har när man tror de är på G, och man åker in till förlossningen. Jag längtar tillbaka efter allt som är förbi. och så kommer man nog alltid känna, om ett halvår kommer ja säkerligen längta tillbaka till detta nu?

Längtar efter en färsk liten skrikande bebis! (jimmy kompis Pontus som håller i Nellie)


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha..vilken bild. Pontus ser skitglad ut och är hur lugn som helst, medan lilla Nellie skriker som bara den. HAHA! ;D

2009-05-19 @ 12:49:34
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0