konversation med 3 åring

Jag och Elina hade som vanligt våra roliga pratstunder igår vid matbordet.
Jag lade Nellie först, för att jag också Elina skulle ha lite ensamtid och sitta o äta i lugn och ro.
Nudlar stod på kvällsmenyn idag.

Vi satt och åt och Elina hittade som vanligt lite saker i sin mat som hon är tvungen att peta bort. (och helst lägga på min tallrik, NEJ TACK!)

- Mamma, vad e de här, jag vill inte ha GRÄS i min soppa!! (hon kallar vattnet för soppa som nudlarna ligger i)
- Ne men gumman det där är inte gräs, det där heter purjolök. Det är jätte gott!

Hon började mumla något i stil med:

- Jag vill inte ha pulle-lök, ja tycker inte pulle-lök e gott.....

Så hon tog upp alla bitarna och lade på bordet. Och vad jag skrattade åt henne, hon satt där och såg SÅ sur ut medans hon pillade bort sin PULLE-LÖK, HAHA!

Sen kommer Jimmy hem, han hade varit och lämnat lite saker som han lånat till cykeln av en granne.
Och så säger Elina:

- Pappa! Mamma säger jag har PULLE-LÖK i min soppa, har jag dee?

Han började as garva och undrade vad hon menade. Jag förklarade då att hon menar purjolök.

- Ja gumman, du har purjolök i din soppa! Sa Jimmy, sen var den diskussionen slut.

Vad roligt det kan bli när man pratar med sina små pratkvarnar, och så FEL det kan bli. Men de är väldans roligt=)


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0