Jag lever! Tack och lov

Fick just en kommentar av Emma som skrev att hon började bli lite orolig eftersom jag inte skrivit något på typ 2 dagar.
haha, gulligt ju;)

Men jag kan lugna dig (och andra som läser) att, im still alive! Har bara haft så sjukt mycket att stå i de senaste dagarna.
Ni ska veta hur mycket jag längtat efter att skriva, grubbla och fundera, lufta hjärnan på lite tankar helt enkelt!
Ändring är på gång, och jag tar mig tid till att sitta här istället för att göra något jag inte gillar. Typ.. städa? Diska?

Här med tänker jag, Ida Rosenquist, ALDRIG mera göra någonting som JAG anser är tråkigt! Jag tänker sätta det roliga i första hand och strunta i resten till bättre tider tar tag i skiten!

För varför ska man göra sånt man inte tycker är kul? Varför ska man ödsla tid på saker som är helt oviktiga och som verkligen KAN vänta? Jag fattar inte att man gång, på gång... på gång... på gång... gör samma misstag?

Och nu måste jag förklara för er som kanske inte förstår riktigt. Jag menar inte att man ska strunta i saker som, städning (om det verkligen behövs) , laga mat, ta hand om mina barn, m.m! Utan saker som till exempel, städa ur skåp, gå på någon tråkig fest som man egentligen inte vill, hjälpa någon med nåt som man inte heller egentligen vill. jaa men ni fattar va?

Typ som jag, jag har hållt på och städat som en toka här i lägenheten i två dar. Men ändå ser det likadant ut när lill fisarna vaknar på mornarna och stökar ner. SÅ , varför ödsla tid på något som är så onödigt som att det ska vara helt perfekt här hemma (fast måste ändå säga att det är ganska så perfekt). Men vi har faktiskt 2 barn, och det är bättre att ta hand om dom och leka och pyssla och att det får vara lite stökigt, än att lägga ner sin själ i att städa och att ens barn blir  två helt sterila kids som varken törs vara kletiga eller smutsiga!

ojj, ojj. Det blev ett ganska konstigt inlägg det här. Jag kom in på saker jag inte ens visste att jag skulle skriva om. Ploppade upp nya saker hela tiden, och ganska rörigt blev det också, precis som min hjärna;)
Precis som jag. Men det får ni ta, och kanske till och med börja gilla. För jag kommer knappast att ändra ett 20 årigt beteende;)


MAMMAS SÖTNOSING NELLIE!!

MAMMAS CHARMTROLL ELINA!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0