Jag är 20 år, och extremt mörkrädd!

Som sagt, nu har jimmy skaffat karta, cykel pump en gul väst (som han inte tänker ha på sig utan han sätter den runt barnsadeln, haha skäms han tror ni?)
Och lag lappar, skiftnyckel och hela köret! Just nu är han i skolan och Elina på dagis. Men vid 12 smäller det! Då drar han.

Idag kommer Johan Elinas farbror och hämtar henne på dagis. Hon ska vara där till klockan 7 ikväll. Dom brukar ha super kul så det tycker hon nog blir en rolig överaskning! Men jag vet inte vad Nellie och jag ska hitta på då, vi får ta en liten promenad eller nåt.

Jag ska ju vara ensam nu i tre dagar, varav två är nätter. Eftersom Jimmy cyklar hem ifrån linköping också så måste han ju stanna lite där och vila upp sig. Han ska vara hos en kompis och tjoho vad dom kommer ha kul! (lite avis, skulle också vilja göra något sånt ju!)


Nu ska jag berätta vad mitt problem blir, när Jimmy inte sover hemma.
JAG ÄR MÖRKRÄDD, extremt också. Om ni frågar mig vad jag är rädd för så kan jag nog inte riktigt svara.
NEJ, jag är inte rädd att det ska komma in tjuvar, mördare eller något sånt. Inte heller att det ska börja brinna.
Jag är mest rädd för mörkret, hajar ni? Det kommer smygande som en svag känsla som senare blir starkare och till slut ligge rjag där under täcket och vågar inte släppa in titta, vågar inte röra mig. Till slut blir det så varmt där inne i täcket att jag knappt kan andas. Men det betyde rinte att jag lättar lite på täcket, nej då. Jag ligger där tillsjag får panik och bara MÅSTE ha lite luft. Sen börjar hela visan om igen.

KUL va? Ne, de är jätte jobbigt. USH
Jag skulle ju kunna lägga mina små flickor brevid mig i sängen.... men de hjälper liksom inte så mycket.



Så här mysigt skulle det kunna vara. När dom är vakna, sen kommer paniken


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, stackars. Önskar jag kunde va hos dej..vet du, vi kan oxå göra så?! Nästa gång jag kommer..så är jag ju hemma typ en vecka, utan Johan. Då kan vi cykla till Stockholm och tillbaka om du vill..ta en paus hemma hos oss och dricka lite bara typ. ;) HAHA..eller så kan vi cykla ner till Sölvesborg när min älskling ska vara på festivalen. ;D Va va va`? Kan vi kan vi? :D

2009-05-15 @ 16:42:13
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0