Ge ditt barn ett syskon, och dom har en vän för livet

Mamma ringde nyss och frågade om jag och flickorna ville följa med ner på stan och ta en glass. JA, klart vi vill!
i värmen och allt, gud vad trevligt =)

Flickorna är nere på stan nu med farmor, sen när dom kommer tillbaka blir det stan igen, fast denna gång med mamma och mormor.

Åh vad jag längtar tills sommaren, nu när solen lyser och värmen börjat komma.
Ska bli super mysigt, Nellies första sommar också!

Elina har någon att leka med hela tiden nu och det känns så himla bra. Förra året minns jag hur Elina sökte kontakt med andra barn på stranden och dom bara kollade på henne och gick därifrån.
Vad har hänt med dagens barn? Dom är ju inte sociala för fem öre!

Jag minns hur Jimmy och jag sa till varandra att det kommer bli mycket bättre när bebisen blir större och kan leka
med Elina. Nu är Nellie så pass stor att hon alla fall kan sitta själv, och då kan dom ju gräva i sanden tillsammans, åh ser bilden framför mig och lääängtar något enormt! Dom kommer vara så söta när dom sitter där i sanden i två solhattar, mina barn, våra barn <3

Det bästa man kan ge sina barn, förutom kärlek, ömhet, närhet, och trygghet, är ett syskon!
Enligt mig

Syskon kan vara jobbiga, kräva mycket uppmärksamhet. Man kan känna sig undanknuffad, utanför. Men dom är väldigt underbara och söta, och man skulle inte byta ut dom mot något!


Kommentarer
Postat av: Emma

Mycket bra skrivet!! :)

2009-05-16 @ 15:41:33
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0