fika hos mamma!

Japp, Nellie och jag har fikat hos min mamma, (flickornas mormor).
Det var trevligt, och  vi pratade många minnen och vi kom också in på lite djupare samtal, när lill tösa sov sin eftermiddagslur.

Nellie var för övrigt ganska butter idag, njaa inte mycket alltså. Men inte lika glad som hon brukar. Kanske tänder på väg?
Hon har börjat göra några glädje/butter tjut nu! Hon skriker för fulla muggar, av den högsta tonen hon kan skrika, ljust också så man får så där härligt ont i öronen ni vet?
haha låter ganska gulligt. Man vet inte riktigt om det är ett glädje tjut/rop eller om hon är butter.

Men trots sitt lite små irriterade humör så lekte hon ganska bra i alla fall, medans mamma och jag satt och fikade lite. Hon hade gjort en jätte god sockerkaka, med någon smet i mellan! MMmm, det var smaskigt. Och så lite päronsaft till det.

Här kommer lite bilder från  vagntrippen på väg  till mamma. Lite bilder när vi satt ute i solen, Lite bilder när hon lekte ja, lite smått o gott.



Nu bär det av till mormor, jipppi!


nellie åker vagn ska till mormor


Mormor är kul att leka med!




Mormor tog fram lite leksaker, och OJ vad dom var goda!




Efter en stund såg hon mina dojjor, och dom såg ju intresanta ut! Dom måste vi ju också test-smaka!





Nellie ÄLSKAR bilden som min mamma har på väggen, hon skrattar så fort hon ser den. Och blir ledsen så fort man inte lyfter upp henne så hon kan känna på den. Den otroligt söta bebisen på bilden är min största syrra Jennie, bilden är tagen när hon vann en skönhets tävling för babysar. Haha ja vet.. utseendefixeringen började redan vid några månaders ålder.




Sen var det dags för hemfärd. Nu hade det mulnat igen och det var riktigt kallt. Kände några regndroppar också.
 




Sitter ganska belåten i sin vagn trots det kyliga vädret. Men vad säger man. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0