farliga Nellie

Ja, nu börjar det bli riktigt farligt. Nu när hon kan stå upp och drar sig upp mot allt hon ser.

Förut idag, efter det att hon hade ställt sig upp mot lådorna. Då skulle jag bädda sängen (vår säng), så jag satte Nellie som vanligt i hennes spjälsäng så hon kunde leka med sina saker så länge.
Jag stod kanske tre meter bort när jag plötsligt ser att hon STÅR UPP!
Hon står mot spjälorna och håller sig i i kanten. Och jag har ju inte sänkt botten ännu så de är ju lätt att ramla ur när man väl kan stå.
Och hon böjjer sig framåt i all hastiget, allt går bara så fort. Hon tippar sakta över (allt går i slowmotion i min hjärna, och mitt hjärta ligger vid detta laget brevid mig på golvet). Jag springa fort fram och får tag i henne, så hon hinne rinte skada sig på något sätt.

GISSA OM JAG VAR RÄDD???!!!

Fy fan säger jag bara. Det kunde ha gått illa. Mina händer/fötter/ben var alldeles darriga, som spaghetti.
Jääätte länge...


Så, det första jag gjorde var att hämta skruvmejsel, och sänkte sängen ända ner. Så nu kan hon leka med glädje och trygghet hur mkt hon vill! och Mamma Ida kan lugna sina nerver lite grann!


Kommentarer
Postat av: Isabell

Hehe de kanske inte såg så gott ut men gillar man typ socker och nötter är det gott.

Tack ja jag har "gjort" den själv. Kan hjälpa dig lite me det jag kan om du vill.

kram

2009-05-13 @ 23:16:31
URL: http://isabelljen.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj oj..vilken tur att det gick så bra som det gick! Man får typ superkrafter när det väl gäller eller hur? Som om man bara FLÖG dit och tog emot henne..



Men vet du att jag faktiskt tänkte tanken när jag var barnvakt, eftersom hon tog tag i spjälorna och liksom, drog sej upp så hon NÄSTAN kunde sätta sig upp. Men jag trodde verkligen inte hon kunde STÄLLA sej ännu. Oj oj vad fort det går..

2009-05-15 @ 16:21:19
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0