DUMMA barn det finns

Ja, det tycker jag faktiskt!
Jag upptäckte precis en liten blåtira på Elinas öga! (ARG)
Som säkerligen kommer bli allt större! Jag frågade Elina vad som hänt, om hon slagit i eller nåt!
Jag fick ett utförligt svar om vad som hänt. Och jag tror på henne, för hon berättade samma sak flera gånger om.

- Det var ***** som slog mig, han gör det jämt! Jag blir ledsen när han gör dee faktiskt.
- Vad var det som hände då?
Frågade jag
-
Han tog min leksak, och då skrek jag. han fåår inte ta min leksak. Han slog mig i nögat (ögat på Elina språk)

Hon berättade lite mer saker men det tänker jag inte ta upp här. Men jag blir såååå trött på barn som slåss, och som gör så att min lilla sessa får blåmärken,blåtiror rättare sagt!
Det hände ofta förr att hon kom hem och var slagen/biten med mera. Hon berättar det inte så mycket nu, kanske för att hon blivit van?
Och det är ju ännu hemskar, att ens barn ska behöva vänja sig vid att bli slagen på dagis?! Ush, gillart INTE
Och jag tänker ännu en gång ta upp det på utvecklingssamtalet nästa gång!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ååhh, lilla pluttan! :( Men, å andra sidan vet man ju inte vad ens eget barn gör heller. Inte för att jag tror att Elina slåss men du fattar, man vet ju inte..du får väl se vad dom säger "fröknarna". Bra att du tar upp det tycker jag! :)

2009-05-21 @ 13:49:40
URL: http://mylifeandi.blogg.se/
Postat av: johanna

Inte kul när baren slås. Jag jobbar extra på två förskolor, det är omöjligt att ha koll på 18 barn (när man är två vuxna) hela tiden. Sedan finns det barn som har funktionshinder, men som inte alla föräldrar på dagis vet om. T.ex. Adhd, aspergers syndrom. De beter sig inte som alla andra...Vissa barn kanske står i kö för utredning och då får de ingen special hjälp innan de fått en "diagnos".



Sedan kan jag säga att även det "finaste, snällaste" barnet kan starta ett bråk, det händer ofta. Föräldrarna vill dock inte förstå det. Inte för att jag menar att det är så i ditt fall.

2009-05-22 @ 13:49:18
URL: http://ohannas.blogg.se/
Postat av: johanna

Jo men barn som är ca 3-5 år brukar kunna stå i utredning för sådanna funktionshinder och tyvärr så är kön på en sådan undersökning upp till 2 år! Vilket är helt sjukt. En förskola får inte neka ett barn en dagisplats heller. Men efter att ett barn har fått en utredning så brukar de få assistenter :) Sedan så tycker jag personligen inte att det räcker med 3 i personal på 18 barn :/ då det ibland bara är 2 st vuxna för att den tredje är på rast. Men det är inte förskolan som bestämmer det, iaf inte om det är en kommunalförskola.



Sedan så kan jag säga att det inte alls är lika på alla förskolor/avdelningar. På vissa avdelningar leker alla barn med alla och slås väldigt sällan. Medan det på andra avdelningar är väldigt grupperat och ofta bråk...



Men det är bra att du tar upp det med personalen, så kanskede kan göra något åt det.

2009-05-22 @ 19:42:56
URL: http://ohannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0