bitterfittor?

Det finns det verkligen gott om där ute! Läste just www.Ellamarie.blogg.se om att vissa ser ner på speciellt unga föräldrar och att man får hälp av socialen. Många kanske inte gillar att vi får hjälp, o kanske tänker att det är dom som betalar med sin skatt åt alla oss som får hjälp.
Men har ni (bitterfittor) någonsin tänkt på hur mycket man får slita för pengarna man får? Vi får dessutom jobba exakt lika mycket som en normalt arbetande persson gör. Men med ungefär 3000 kronor i lön, är det inte absurt? Jo, det är helt jävla sjukt. Visst, jag tycker inte man ska gå hemma o inte behöva göra något alls. Man får ju trots allt hjälpt. Men inte fan ska man jobba runt 8 timmar för en sådan slant?!

Och ni som klagar, vi lever faktiskt inte som gudar. Vi lever på existensminimum och det är ta mig fan inte lätt, även om det funkar så är det väldigt svårt. Jag tycker att dom som aldrig varit i en sådan situation, en situation av hjälp,dom borde inte ens få yttra sig i detta, för dom vet varken hur det är eller hur det känns.

Moralkärringar och bitterfittor  är två saker jag INTE tål! BLÄK!

Kommentarer
Postat av: Emma

Vem jobbar 8 timmar?! :s Men bra skrivet iaf. :p Och nej det är inte lätt, men förstår samtidigt dom som klagar - liiite i alla fall. Eftersom det faktiskt ÄR deras skattepengar. Dock ska dom inte klaga på dom som iaf försöker. Men dom som bara går hemma och inte gör ett skit, inte ens försöker söka något jobb alls, dom håller jag med om att man kan få klaga lite på....

2009-05-22 @ 02:32:33
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0