BitterFittan Ida

Ibland så är jag faktiskt ganska otrevlig. Det händer ganska ofta. Något jag jobbar på, svär!
Ska berätta om en händelse igår kväll...

Igår kväll så festades det rätt hårt här i trappuppgången. Fjortisar som vanligt. Man hör klackar  som springer i trappen ca hundrafemtio gånger under en kväll. Och skrik och fniss och dom är bara så där allmänt jobbigt fjortisaktiga ni vet?

Sen när vi låg och mös med film i soffan så knackade det på vår altandörr. Vi bor alltså längst ner i ett hyreshus och har en uteplats. Det tog en stund att fatta vad det var, men sen bankade dom bokstavligen på fönstret mer och mer. Och min första tanke var " VÄCK INTE BARNEN!" Så vi sprang till dörren och öppnade.Vem stod där?
JO, en fjuttig liten fjortisbrud med en öl o handen och en dreglande illaluktande, sunkig kille brevid. Vår koversation:

- Kan du öppna porten elle? Min jacka ligger där uppe hos min polare och ja MÅSTE ha den!

HALLÅ? kan man bli mer dryg? Klockan var för helvete nästan halv 12 och tänk om vi hade sovit? VA?
Ingen respekt över huvud taget. Och så lät det som att det var helt normalt att stå och banka på andras fönster, Hon var helt självsäker och så där störigt barnslig.
Jimmy svarade:

- aa visst, vänta...

Jag var skit arg, för hon var så störig.

- NÄÄ! Det kan vi inte, vi SOVER faktiskt, det fattar du väl själv? Ni kan ju inte stå och banka här, vi har två barn som sover också! åhhh.. nötter alltså

Så gick jag in.. Men Jimmy skämdes nog lite, han stängde dörren och så gick han och öppnade åt fjantarna.
Bitterfittan varade i några minuter efter att dom försvunnit. Men sen försvann hon och då blev det lugnt igen hemma hos
oss=)




Kommentarer
Postat av: Emma

HAHAHAHA! PRECIS vad jag hade sagt med..fast jag hade dragit på lite mer, typ "Är du HELT dum i huvudet? Klockan är..bla bla..och du står och bankar på mitt fönster!! TACK för att du väckte våra barn, har DU lust att söva om dom kanske?? PUCKO! Sen hade jag stängt dörren bara och struntat i att öppna åt dom..så de så! ;p

2009-05-24 @ 02:19:03
URL: http://mylifeandi.blogg.se/
Postat av: Minna

haha, fan vad jag hatar sånna där jävla nördar alltså! jag skulle öppnat dörren o skrikit, MEN STICK DIN FULA JÄVLA HORA! haha ;D

2009-05-24 @ 12:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0