vaknar av BLOD

Morsning, läget?

Idag gick Jimmy upp med flickorna, skönt att vila sig lite. Tack älskling!
Men jag hann inte vila så där jätte länge, för efter cirka 30 minuter så hör jag först ETT illvrål, och sen ett andra illvrål.
Jag lyssnar för att se om det var någon allvarligt smo hänt:

- AAAAAAAAAAAJ!!! (Elina tjuter som en hel kör) JAG FICK OOOOOONT!!! AAAAAAAJJ, AAAAJJ!
- Scch Elina, Nellie blir rädd när du skriker så där mycket, det var inget farligt det där va? (Jimmys kommentar)

Vid detta laget så tjöt både Elina och Nellie, Nellie är den som sympatigråter.

- JOO! det gör JÄÄTTE OONT!! (ÄNNU värre gråt och skrik)
- Men Elina sluta, kom så får jag blåsa.

Jimmy går fram till henne för att blåsa, men märker då att det blöder, VÄLDIGT mycket.

- IDA! (han smäller upp sovrumsdörren så jag till råga på allt nästan flyger ur sängen och hjärtat hoppar ut för några sekunder ifrån min kropp) Elina blöder, vi måste åka och sy! Kom NU!

Jag for ju upp som en stucken gris, hjärtat bankade (fortfarande skakig efter att Jimmy stormade in och lät som en hel armé). Med röda ögon och skakiga händer försökte jag mig på ett försök att se hur illa fingret var. 
Jag satte Elina på toalocket, hon skrek ju såklart hela tiden, så jag blev halft döv på högra örat också. Det var ett ganska fult sår det där! En stor skinnflisa på ovan sidan där naglarna sitter hängde lös. Det var köttigt och dant. Ush. Efter mycket tjat fick jag ta blött papper och torka bort det värsta, jag passade på att trycka tillbaka skinnflisan också, så sa jag " Titta Elina, nu är såret nästan borta!". Och så älskar hon Harry Potter så jag fick dra till med

" Elina, man måste ha plåster på det här såret, vet du att det hade Harry Potter när han slog sig så här. Och så nästa dag var hans sår borta!"

"mamma, ja viill ha plåster".

Haha, så lättlurad men ack så söt! Så det blev bra till slut, duktigt tjej du är Elina! 

Bjuder på en bild av min stora flicka!
 

Kommentarer
Postat av: Minna

Oj låter läskigt! Tur att det inte va så farligt som det skulle kunna va!!!



DU föresten, jag skrev till klinta camping o frågade när man kunde boka stuga per dygn, då skrev dom att om vi väntade EN dag med att åka, alltså till en 1 augusti, skulle vi kunna hyra stugan i dygn, annars måste man göra per vecka :/ Men fan vi kan ju inte åka på en lördag, då får vi ju bara va en dag!

2009-07-21 @ 14:30:55
URL: http://minnakaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0