nu slocknar min värld för idag

God natt på er alla nattugglor

Nu ska jag lägga mig på golvet och göra lite situps. Fy så tråkigt! Men vill man vara fin så får man lida pin!

Vi fick nattligt sällskap av en liten donna alldeles nysses. Nellie hoppade förväntansfullt i spjälsängen när jag kom in för att ge henne nappen som jag trodde hon tappat. Men nej då, hon log glatt och "pratade" med mig när hon såg mig. Jag gav mig inte ens på ett försök att söva henne, då jag såg hennes stora pigga ögon lysa!
Det har ju blivit lite konstiga sovtider för lillan nu när hon varit sjuk, sovit mycket och på obestämda tider. Så inte konstigt att hon vaknade pigg som en lärka!

Kom att tänka på en sak, för ni vet jag tänker väldigt mycket. Förut när Nellie vaknade, så fes hon i varje rörelse hon gjorde, och så skrattade hon efteråt, åt sin egna fis. Haha. Vi skrattade också, skapliga brakare var det också, svårt att låta bli att skratta då! Tänk vad roligt och gulligt man tycker att allting är som ens egna barn gör. en FIS, rolig? Gullig? JA, absolut! Om det är ens egna barn så är ALLT gulligt!

Tänk vet ni, om du, jag, allihopa skulle sitta till exempel på en restaurang och lägga värsta rökaren när vi kände för det. Eller bara rapa högt när vi kände att vi behöver (okey, det gör jag ju redan men i alla fall). Tänk vet ni om vi skulle KRÄKAS, bara så där, rakt ut för att vi ätit för mycket. Ja, allt det gör ju våra små barn, ÖVERALLT! Där kan man inte snacka vett och etikett inte, men visst är det ganska charmigt ändå? Tänk vad fri man är som liten, göra precis nästan som man vill och ändå är det okey! Är det inte underbart?

Nu känner jag att om jag inte slutar skriva så kommer det bara upp fler och fler irrelevanta tankar och meningslöst pladder. Ville bara skriva det alla fall, för jag tycker det är så otroligt underbart att barn är så fria och charmiga!

Puss och god natt, detta var mina sista ord för idag. Hörs i morgon bitti!
CIAO!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jaha, okej..vad tråkigt. :( Typiskt. Men tror inte du hade kommit ändå ;) HAHA!



Men, om det blir ändrade planer kan ni ju komma. Liljana och pappa får ta barnen om hon är så klantig att hon säger ifrån att åka hit. ;p Om ni inte vill ha med barnen förståss :D:D

2009-07-20 @ 09:06:35
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0