En smäll i skallen!

men tjenare!

Denna dag har gått väldigt fort. Beror nog på att hela familjen Olofsson/Rosenquist sov ut idag!
Elina kom in till oss runt 9 och kort därefter gick Jimmy upp med henne.
Nellie och jag sov till halv 11! Eller den sista halvtimman låg jag faktiskt vaken och bara tittade på min lilla sjukling, där hon låg så söt, varm och alldeles underbar.  

Det började med att Nellie slog i sitt lilla huvud väldigt hårt igår morse. Hon somnade därefter nästan direkt på grund av utmattning efter hon skrikit väldigt mycket.
När hon vaknade var allt som vanligt. Så jag tog ju med mig barnen till lysingsbadet. Men när vi kom hem därifrån så var hon gnällig och inte riktigt sig själv. Hon hade fått feber, väldigt mycket! tempen visade 39,5. Vi gav febernedsättande med en gång, därefter ringde vi sjukvårdsupplysningen. 
Jag rådfrågade lite, och sa att hon slagit i sitt huvud på morgonen. Jag frågade om febern kunde ha något samband med den hårda smällen i huvudet. Då hon jag pratade med sa att det absolut inte var så blev jag lugn. Men tankarna kring hjärnskakning har inte släppt ännu, eftersom hon fortfarande är lite "konstig" alltså inte sig själv.
Hon är trött hela tiden och vill sova, nu har hon feber igen. HÖG.

Jag ska ringa ikväll igen om det inte blir bättre, blir så orolig för min lilla älskling...

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj..lilla pluttan då. :( Hoppas hon blir bra snart!!

2009-07-18 @ 15:39:38
URL: http://mylifeandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0